Slovník Online Marketingu
C
- CTA (Call to Action)
- CDN (Content Delivery Network)
- CTR (Click-through-rate)
- Conversion rate (konverzia)
- Cookies
- Cost per Action (CPA)
Cena za akciu. Model platby za online reklamu, v ktorom je platba založená výlučne na akciách, ako sú predaj alebo registrácia.
- Cost per Click (CPC)
Cena za klik. Cena za prekliknutie z inzercie alebo reklamy na cieľovú adresu [web]
- Cost per Lead (CPL)
Cena za potenciálneho zákazníka. Model platby za online inzerciu, v ktorom je platba založená na počte vygenerovaných kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov.
D
- Data studio
Nástroj z balíka služieb Google určený na vizualizáciu dát v rámci jeho produktov a externých zdrojov
- Deep linking
linkovanie na inú než domovskú stránku
- Description tag
HTML značka, ktorú používajú autori webových stránok na poskytnutie popisu pre vyhľadávacie nástroje
- Directory
Adresár stránok alebo iného obsahu
- Doorway page
Stránka vytvorená špeciálne pre skvalitnenie umiestnenia vo vyhľadávačoch pre konkrétne kľúčové slová, slúžiaca ako vstupný bod, cez ktorý návštevníci prechádzajú k hlavnému obsahu
E
- eCommerce (e-commerce)
Skratka pre elektronický obchod. Zvyčajne je to online predajca, ktorý predáva produkty priamo spotrebiteľom
- Email marketing
Systém e-mailových kampaní ktoré umožňujú organizáciám odosielať e-maily na zoznamy kontaktom so štandardným vzhľadom a štýlom, zvyčajne s obchodným zámerom
- Ego keyword
Kľúčové slovo, o ktorom je zadávateľ presvedčený, že sa musí umiestniť organických alebo platených výsledkoch vyhľadávania bez ohľadu na náklady a návratnosť investícií
- Enhanced bidding
Vylepšené ponúkanie cien – funkcia ponúkania cien aukcii v rámci Google Ads. Pri zapnutí dostáva Google možnosť automaticky upraviť vaše ponuky až o 30% s cieľom zvýšiť počet konverzií
F
- Feed
- Final URL
URL adresa stránky, na ktorú posielate návštevníkov z vašich reklám
- Follow vs NoFollow
G
- Geo-targeting
H
- HTML
I
- Impresie
J
- JavaScript
K
- Keyword
L
- Landing page
M
- Meta description
N
- Nofollow
O
- Organické výseldky
P
- Pay-per-Click
Q
- Quality score
R
- Remarketing
S
- SEO
T
- Targeting
U
- URL
V
- Video Ads
W
- WordPress
X
- XML
Y
- Yoast
Z
- Z-Index